fredag 4 januari 2013

Hjärnverksamheten: klass 3 varning!

Hej!
I det förra bildinlägget berättade jag om collaget med bokens målgrupp. Nu är det total brainstorming som gäller!

Målet med den här delen av uppgiften är att få en överblick över alla tankar kring målgruppen och (framför allt i den här delen) bokens innehåll istället för ett virrvarr i huvudet av kaotiska tankar som surrar runt...!
Min brainstorming (tankekarta) är alls mina tankar kring både målgruppen och boken, eftersom jag tyckte att jag får en bättre uppfattning om mina idéer på det sättet. Därmed skrev jag bokens titel i mitten av pappret och började skriva allt jag kunde komma på om detta i små tankebubblor kopplade till varandra.

För att beskriva min tankekarta kort, är det tankar om en tjejig ungdomsbok för sådana som läser böcker med lagom mycket fantasy, spänning men ändå med lite humor och romantik. Den lite mer tuffa sidan av bokens innehåll speglar tonårstjejen som utgör huvudrollen.

Boken handlar även om tid -hon är förföljd av mannen som dödade henne första gången - och änglar - hon är ju död, men är född till "the new rising timekeeper", och umgås  med änglar. Dessutom är det mycket budskap om att hitta sig själv, och att uppskatta sig själv mer, också med tanke på att hon är död, men fast på jorden i en eller annan form.

Man får tolka mina små tankebubblor hur man vill - men det är ju en personlig tankekarta som fylls på då och då när nya tankar dyker upp. Här är en bild på den:


Ha det fint! <3
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar