fredag 8 februari 2013

Stolsbenen får söta minikopior till stöd..! :D

Hejsvejs!

Nu börjar fåtöljens nedre del bli färdig. Tyvärr verkar jag ha missbedömt hur lång tid saker och ting tar, eftersom jag nu ägnat hela lektionen till att få till trekantiga "stänger" som ska sitta som stöd mitt på och mellan alla fyra stolsben.

Dessa blev klara på en lektion, de är gjorda på exakt samma sätt som själva benen, fast mindre. De är till och med "inslagna" i papper som på papier mache - vis, som de större benen.

Efter att stödstängerna blivit klara borrade och skar jag till hål för att sticka in dem i. Nästa gång blir det riktigt spännande! Det är nämligen då jag dka limma fast benen, stöden och plattan i själva sits- och ryggstödsdelen!! Sedan ska allt målas och sedan är fåtöljen FÄRDIG!
Det ska bli extremt spännande att få se hur resultatet som ännu bara finns i mina tankar kommer att bli..!

Vi hörs när nästa lektion varit!

Tills dess: Ha ett härligt sportlov!!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar