torsdag 15 januari 2015

Slutkollektionen: Målgrupp

Hej!

Efter ett handledarmöte har jag bestämt mig för att skapa en fiktiv person som jag riktar slutkollektionen och gymnasiearbetet till.


Namn: Sam Lindberg (inget bestämt kön)

Ålder: 23

Bostad: Liten lägenhet i Stockholm, delar med partner.

Situation: Kommer från en familj i Borås med medelinkomst. Flyttade hemifrån vid 22 års ålder. Studerar nu till konstnär vid Konstfack i Stockholm.

Fritid/Intressen: Målning, umgås med vänner, cykla, ta foton i naturen.

Stil: Färgglatt, retro, mönstrat. Gillar 50-60- och 70-tal.

Ekonomi: Under medel, men har utöver studiebidragen en del inkomst från ett helgarbete på en informationsbyrå.

Förhållande till kök: Spenderar mycket tid med att studera vid matbordet. Bjuder ofta in vänner på kaffe/té. Äter ofta med partner / Sitter och pratar/diskuterar.

Annat: (Partner studerar också på konstfack, till dekoratör. Gillar också mycket mönster och retroprylar.)

Behov: Enkla köksdetaljer som matchar stilen. Mönster och lite retro får gärna förekomma. Måste dock även vara praktiska och gärna prisvärda.


Där har jag alltså en specifik fiktiv person att rikta mitt arbete till.

Kram!
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar